WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


vrijdag 5 november 2010

Müritz, vervolg

Een vervolg op mijn bericht van 18 oktober j.l. over o.a. de Kraanvogels in de Muritz.
Voordat de Kraanvogels 's ochtends weer op trek gaan willen ze nog wel eens in de akkers zitten waar net het mais van af is. Ze doen zich tegoed aan de resten van de maiskolven die er nog te vinden zijn.
Wij gingen even een eindje rijden met de auto en kwamen al vrij snel de eerste groepen kraanvogels tegen. Echt heel dicht bij zaten ze niet. Even verderop treffen we ganzen aan.



In het Nationalpark Müritz tref je vele meren en meertjes aan. Ideale plekken voor trekvogels.
Maar ook voor fotografen!








Uitgestrekte gebieden met akkers en velden afgewisseld met bossen met verscholen graslandjes.






Een ideaal gebied om te fietsen.



Boerenhoeves en mestkarren zoals je ze ooit eens zag in Nederland.



Verstilde steigers.



En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan met de foto's. Maar misschien moet je er zelf maar eens naar toe gaan.
Ik vind het een streek die zeer de moeite waard is om te bezoeken.
En dan met name in het voor- en najaar. De tijd van de Kraanvogels!

De andere berichtjes over De Müritz kun je bekijken door in de zijkolom onder categorieën op de link Müritz te klikken.

Geen opmerkingen: