WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


zaterdag 17 september 2011

Verhuizing van Weblog.nl naar Blogspot

Het duurt me te lang, die ellende bij Weblog.nl of Webstreepjelog of hoe ze zich maar noemen willen.
Ik had nog steeds de hoop dat het voor elkaar zou komen.
Nu er ondertussen al e.e.a. te zien is op het nieuwe Weblog.nl kom ik er achter dat er toch nog veel dingen zijn waar ik me zorgen om maak.
De layout van het weblog moet je zelf veranderen, oké dat is duidelijk.
Maar ik zie ook in de berichten vreemde dingen.
Foto's die verschoven zijn, teksten die niet meer goed staan.
Woorden met accenten die niet herkend worden. Links die het niet doen.
En bovenal héél veel berichten die er nog niet op staan.
Na het inhoudloze bericht van gisteren van Weblog.nl + de mededeling dat er iemand vanuit nederland richting vs gaat (dat doe je niet als je de indruk hebt dat e.e.a.snel opgelost is), heb ik de knoop doorgehakt.
Ik heb mijn hele weblog overgezet naar Blogspot.
Alhoewel mijn backup-bestand veel groter was dan 1 mb is het toch gelukt het te converteren naar een bloggerbestand ( via http://movabletype2blogger.appspot.com/ ).
De berichten van de laatste maanden moest ik nog aanvullen (niet in backup)  en ook de berichten die ik de laatste weken op een alternatief weblog had gezet heb ik overgeplaatst.
Verder moet ik zelf nog wel alle foto's bijplaatsen.
Maar goed, dat moet dan maar. Ik ben vandaag in ieder geval al lekker opgeschoten. Misschien dat de layout nog enige aanpassing nodig heeft of dat ik toch nog enkele dingen vergeten ben.
Maar dat mag de pret niet drukken.
Ik ben blij met m'n nieuwe weblog die nog steeds Wandel Kijk en Kiek heet.
Alleen staat er nu blogspot achter.


Geen opmerkingen: