WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


zaterdag 8 oktober 2011

Alpabzug Furggliss - Tschiertschen - Praden

Vorige maand (september) was ik in het plaatsje Tschiertschen in Graubunden Zwitserland getuige van een "Alpabzug".
Een gebeurtenis waarbij de koeien van de hogere alpenweiden naar lager geleden weiden en/of de stal worden gebracht.
Het was een kleine ingetogen groep dat het dorpje Tschiertschen passeerde. Ze waren van Furgliss gekomen en op weg naar naar Praden.
Toevallig had ik de camera bij de hand zodat ik enkele foto's kon maken.
Hieronder 2 foto's waaronder één midden in het dorpje Tschiertschen is gemaakt. Morgen de hele serie.

Alpabzug am Bächli Tschiertschen

Alpabzug Tschiertschen - Praden

4 opmerkingen:

Willy zei

Leuk om zo'n Alpabzug eens mee te maken. Die prachtige bloemstukken geven er een feestelijk tintje aan.
Jammer dat er geen geluid bij de foto's is, het zal me een gerammel zijn.
Fijn weekend, groetjes
ps Leuk dat je Tjorven ook kent.

Aly zei

Wat feestelijk dag Truus.
Net op tijd want er is nu sneeuw in de alpen gevallen......
In gedachten hoor ik de bellen tingelen :-)))
De lady`s zijn mooi versierd :) Aly
Heb het nog nooit meegemaakt.
Lijkt me prachtig!!
:) Aly

marjolein vh pl zei

Wat een sfeer geef je weer.
Goed hoor en die bellen hoor ik hier rinkelen.

Anoniem zei

Hallo Truus
Jaa fantastisch leuk zo'n Alpabzug Toevallig heb ik in eind MEI die zelfde Boeren met Koeien door Tschiertschen zien komen toen ze naar boven werden gebracht!Tot ziens een andermaal misschien in ons fijne Hotel Alpina
Groetjes van RIa uit Dordrecht