WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


dinsdag 14 augustus 2012

Langs de Buurserbeek

Ik ben vandaag moedig op pad gegaan om een wandelroute in de buurt van Haaksbergen te gaan lopen.
Het was al wat later op de morgen dat ik kon vertrekken. En het was vandaag een warme dag dus het tijdstip van op pad gaan was niet al te gunstig. Het zweet liep in stroompjes van m'n gezicht af.
Ik had ondertussen al een stuk langs de Buurserbeek gelopen en was ook een verrassend mooi heideveldje in de buurt van de Peddedijk tegengekomen.
Vervolgens kwam de route weer bij de beek uit. Daar ben ik gaan zitten. Maar na 1 minuut prompt weer opgestaan.
Een kikkertje vond het nodig mijn rugzak in te springen en tientallen mieren vonden het leuk om op mijn benen enz te krioelen.
Toen een eindje verder weer een poging gedaan om neer te vlijen maar helaas waren ook daar de diverse beestjes erg actief. Deze keer diverse spinnen.
Toen maar staande een lunchpauze genomen en tot de conclusie gekomen dat het toch wel erg warm aan het worden was. En aangezien het vervolg van de route over weggetjes zou gaan waar geen schaduw was, het besluit genomen geleidelijk aan maar weer richting de auto te lopen.
Gelukkig kon ik om daar te komen een heel eind langs de beek lopen, in de schaduw. En dat was best een mooi stuk om te lopen; veel vlinders, libellen en ook laagvliegende zwaluwen die telkens even het water raakten.
Ook stond er veel reuzenbalsemien langs de beek en gewone berenklauw.
En dan worden er natuurlijk de nodige foto's gemaakt.
Uiteindelijk ben ik best nog wel een tijdje onderweg geweest om weer bij de auto te komen.
En toen ik daar in zat.....direct de airco aan.


Gewone Berenklauw

Landkaartje


Heideveldje omgeving Peddedijk

Reuzenbalsemien

Reuzenbalsemien

Zwaluwen


Visser langs Buurserbeek

Super-Kuiten :-)

2 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Heb je blog ontdekt, maar hou ook van wandelen maar dan met mijn honden en van foto's maken dus kijk met plezier bij je rond....................gr.conny

Willy zei

Je zou toch bijna de neiging hebben gehad om even in de Buurserbeek te poedelen, zodat je al die onwelkome gasten af kon schudden. Mooie foto's en kuiten, waar we al niet op letten tijdens een wandeling ;)
Bedankt nog voor de tip van de uitzending.