WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


zondag 26 oktober 2008

Foto-impressie van Müritz

Ik had een paar dagen geleden al aangekondigd dat ik nog meer foto's zou plaatsen van het Nationaalpark Müritz en omgeving. Het park is gelegen in Mecklenburg Voorpommeren in NoordOost Duitsland. Met name in het voor- en najaar wordt dit gebied bezocht door vogelaars omdat het een plek is waar de trekvogels overnachten en fourageren.

De foto's die nu volgen zijn gemaakt in de omgeving van de plaatsjes Waren en Federow in de nabijheid van het Müritzmeer (Müritzsee) daarnaast zijn er ook foto's bij die gemaakt zijn op het eiland Usedom.

Ik vond het erg moeilijk om foto's voor het plaatsen uit te zoeken; dan vond ik weer dat ik de één moest laten zien daarna koos ik toch weer een ander uit.  Uiteindelijk heb ik dan toch een selectie gemaakt. Ik zet ze in willekeurige volgorde hieronder.

Landschap tussen Federow en Waren:



Waterrijk gebied richting Usedom:



Müritzsee aan het begin van de avond:



Mooie wandelgebieden in de buurt van Federow:



Een kerktoren die boven het riet uitsteekt:



Héél véél dennenbomen die een prachtig lijnen- en lichtspel opleveren:


Ook even een foto vanuit de bus gemaakt:



Het haventje van Waren:



Leuke Hotels:



Kraanvogels en nog eens Kraanvogels boven de Müritzsee:


Ook hier zijn nieuwsgierige koeien:


Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: