WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


maandag 17 juni 2013

Gang in het Klooster Bardel

Met m'n compactcamera heb ik snel even deze foto kunnen maken in het Klooster in Bardel; net over de grens bij Losser.


Even daarvoor hadden mijn wandelgenoot en ik een kijkje genomen in de Kloosterkerk.
Deze is vrij toegankelijk en zeker de moeite waard om eens te bekijken.
Omdat we daarna nog op pad moesten voor een 18 km lange wandeling leek het ons verstandig ook maar van het toilet gebruik te maken. Maar helaas, de deur die wij aangezien hadden voor de "toiletdeur" was op slot.
Andere deuren waren wel open. Medewandelaar bleef netjes wachten in het portaal terwijl ik op verkenningstocht ging. Al vrij snel kwam ik er achter dat ik in het schoolgedeelte van het Klooster was beland. Heb de eerste de beste persoon aangesproken en in m'n beste duits gevraagd of es auch eine toilette gibt. De woorden ooit gezongen door Nina Hagen: "Im bahnhof Zoo im Damenkloo" leken me niet echt bruikbaar.
Er werd een vrouwelijke collega gehaald, even later werd een sleutel tevoorschijn getoverd en plechtig werd me door diverse gangen voorgegaan naar het toiletgedeelte. Een hele tippel.
Ik kon rustig naar toilet gaan en als ik klaar was hoefde de deur niet weer geschlussen zu werden werd met verteld. De begeleidster liep weer weg.
Na de toiletgang moest ik door de diverse gangen mijn weg terug vinden naar het portaal waar medewandelaarster ondertussen zich ongerust afvroeg of ik ingetreden was.
Maar gelukkig kon ik het terugvinden en net voordat ik weer in het portaal was zag ik achter een glazen deur deze gang. Snel m'n compactcamera uit de rugzak gehaald en deze foto gemaakt.
Je maakt wat mee op zo'n wandeldag......


2 opmerkingen:

Rita zei

Oh jééée´dus ... eigenlijk was je al moe voordat de wandeling echt begon.
Ha ha weer een ervaring rijker..Toppie
Dag dag veel lieve zongroetjes

marjolein vd fotokraam zei

Geweldig mooi zijn die orchissen altijd hè ?
En op www valt dus heel wat te leren, die ervaring heb ik ook :-)