WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


vrijdag 3 september 2010

ROC Twente Hengelo (De Gieterij)

Foto's van het ROC gebouw, De Gieterij, in het Hart van Zuid te Hengelo
Net voor het schoolseizoen begon ben ik even binnengelopen bij het nieuwe ROC gebouw in Hengelo.
Het is een spraakmakend gebouw. Het is gebouwd op het voormalige fabrieksterrein van Stork. Er is gebruik gemaakt van de elementen van dit oude fabrieksgebouw.
De voormalige gieterij is op deze manier bewaard gebleven als rijksmonument. Het is nu het belangrijkste onderdeel van het gebouw: de centrale hal. "De long van het gebouw" zoals de architect zegt.
Het gebouw is o.a. genomeerd als BNA gebouw van het jaar 2009.
Aan weerszijden van deze hal bevinden zich diverse voorzieningen. De leslokalen, winkels, restaurants.
Het toeval wil dat ik enkele jaren geleden ook al eens hier foto's heb gemaakt. We kregen de gelegenheid om op het fabrieksterrein van Stork te fotograferen. Ook is er een bezoek gebracht aan de oude Gieterij. Waar toen vrijwel alleen het "omhulsel" nog van over was gebleven. De komende dagen ga ik deze foto's ook hier op het weblog zetten.
Hieronder de foto's van de centrale hal.
(klik op de foto's voor grotere afbeeldingen)






Geen opmerkingen: