WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


dinsdag 11 juli 2017

Tuinen Kasteel Warmelo Diepenheim




Tuinen Kasteel Warmelo
Diepenheim

Eindelijk heb ik nu ook eens de tuinen van kasteel Warmelo bezocht. Om eerlijk te zijn, daar was ik nog niet eerder geweest. Ondanks het feit dat ik er jaren in de buurt gewoond heb en ook al heel vaak er wandelend en fietsend langsgekomen ben. De laatste jaren staan er in de zomermaanden in de tuinen ook diverse zandsculpturen tentoongesteld. Al vroeg in het jaar wordt begonnen met het opbouwen van de zand-kunstwerken zodat veelal tegelijk met de opening van de tuinen ook de zandsculpturen getoond kunnen worden. Vorige week ging ik dan eindelijk eens op pad om een en ander te bekijken. Het was op een warme zonnige zomerse dag.
Natuurlijk heb ik deze dag - ondanks het af en toe te felle licht - ook weer de nodige foto's gemaakt. Van de zandsculpturen onder andere. Daar heb ik het trouwens bij een enkele foto gelaten. De sculpturen zijn echt leuk om te zien. En ik heb veel bewondering voor de makers maar de tuinen en het bosdeel vind ik toch echt veel mooier. Daar trof ik mooie verscholen hoekjes, leuke laantjes en diverse waterstroompjes. Ook staan er oude beelden en zijn er schaduwrijke plekken met bankjes. De vijver was het waard om langer bij te vertoeven. Er vlogen meerdere libellen. Maar stilzitten dat deden ze niet. Moeilijk om op de foto te zetten.
Door de tuinen loopt een rode pijltjesroute die langs de sculpturen gaat. Het is zeker de moeite waard om ook de andere paden op te gaan bijvoorbeeld door het bosdeel.
Verdwalen kun je er niet! 

Informatie over de tuinen en het Kasteel Warmelo zijn op * deze site * te vinden.
Warmelo is gelegen in Diepenheim (Twente).

Zandsculptuur 'Twentse boerenhoeve
'Hoorn des overvloeds'
'Smokkelaars'
'Buurtspoorweg'
Kasteel Warmelo gezien vanuit de tuin
Gracht langs toegangsweg tv hoofdingang



Franse tuin met Rococovijver


Bij de vijver 


Schaduwrijke laantjes



Overal in de tuinen zijn prachtige doorkijkjes

Het is de moeite waard om ook het bosdeel van het park te bezoeken
Tot 1 oktober is er ook een expositie over Prinses Armgard in Warmelo






Geen opmerkingen: