WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


dinsdag 11 maart 2014

Langs de Wildbaanweg en Houtkampweg

Onlangs was ik weer eens in het Nationale Park De Hoge Veluwe.
Als ik er naar toe ga parkeer ik meestal de auto bij één van de ingangen om dan vervolgens al lopend of fietsend het park te gaan verkennen.
Echter deze keer was ik met de auto het park ingereden omdat ik een afspraak had bij het bezoekerscentrum. Na de afspraak, aan het eind van de middag, heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens over de Wildbaanweg te rijden. Dat is de weg die voor het Kröller-Müllermuseum langs loopt richting Schaarsbergen en vrijwel alleen gebruikt wordt door auto's.
Ik trof het omdat ondertussen ook de zon was gaan schijnen. Het maakte dat het landschap er prachtig uitzag. Meerdere keren heb ik de auto aan de kant gezet om foto's te maken.
Het waaide behoorlijk en de wind was koud. Dus het was elke keer snel de auto uit en weer in.
Ook had ik niet de juiste lenzen bij me. Op één plek aan de weg heb je namelijk grote kans edelherten te zien. Niet dat ik dat wist maar er stond een auto waar een supergrote telelens uitstak. En toen ik even naar links keek snapte ik ook waarom; een grote groep edelherten was goed te zien vanaf dat punt. Met mijn 105 mm lens heb ik toch geprobeerd er een foto van te maken.
Verrassend mooi vond ik ook de zandduinen. Samen met het prachtige licht was het een mooi geheel.
Via de Houtkampweg ben ik uiteindelijk weer richting Hoenderloo gereden en net voor ik het park verliet volgde nog een verrassing. En ook daar werd ik op geattendeerd door een grote lens uit een autoraam. Vanaf de weg was ook nu weer een groep edelherten te zien. Deze keer stonden ze een stuk dichterbij zodat ook ik er een redelijk geslaagde foto van kon maken.
Daarna was het zaak me snel naar de uitgang te begeven want in de wintermaanden gaat het park om 18.00 uur dicht.
Hieronder enkele foto's die ik gemaakt heb langs de Wildbaanweg en de Houtkampweg.


Langs de Wildbaanweg.









Tussen de bomen zijn de edelherten te zien. Klik op de foto voor een grotere afbeelding.



Zandverstuiving langs de Wildbaanweg.



Weerspiegeling in dak van de auto.



Edelherten gezien vanaf de Houtkampweg.



 



Geen opmerkingen: