WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


dinsdag 28 juli 2015

Vakantie in Schotland - Het Landschap


Op reis in Schotland
Het Landschap

Eind juni/begin juli heb ik een bezoek gebracht aan Schotland. Het was een eerste kennismaking met het land.

Deel 2: Het Landschap
Het was deze keer geen wandelreis die we maakten. We hadden gekozen voor een excursiereis. Lekker makkelijk. Je hoeft niets te regelen of uit te zoeken. Nee, alles is al voor je geregeld. En dat is af en toe best wel lekker.
Nadrukkelijk zeg ik 'af en toe' want de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat er best wel momenten waren waarop ik dacht 'nu wil ik de bus uit en hier een wandeling maken' of waren er plekken waar ikzelf niet zo snel naar toe zou gaan omdat ik meer een natuurliefhebber ben. Maar goed, dat weet je als je een dergelijke reis boekt.
Voordeel is ook dat je alle tijd en gelegenheid hebt om onderweg, al rijdende, naar het landschap te kijken. Een foto maken lukte in veel geval wonderwel vanuit de bus. Af en toe zie je een weerspiegeling van het raam.
Onderstaande beelden zijn gemaakt vanuit de bus met zowel de spiegelreflex alsook met de iPhone. Ze geven een goed beeld van het gebied rondom Loch Lomond waar we verbleven en meerdere dagen op pad zijn geweest. De eerste laat ik meteen zien in een wat groter formaat. De foto is gemaakt met m'n iPhone en zelf vind ik 'm erg mooi. Idem de 2e. Op de foto kun je nog enkele druppels op het raam zien en ook een weerspiegeling. Maar ook deze foto is één van m'n favorieten. Wil je de andere foto's ook in een wat groter formaat zien, klik ze dan even aan.



Zicht op Loch Lomond



Veel (land)huizen en kasteeltjes die je ziet zijn gebouwd met grijze stoere stenen. Toen we er eenmaal op gingen letten zagen we dat er veel voordeuren openstaan naar een portaaltje. Met daarin schijnbaar de échte voordeur. 





Her en der staan de resten van kasteeltjes en landhuizen....


.......of vervallen schuurtjes


........boerderijen

Zie ook  de andere berichten over Schotland. (alle berichten)
of per deel:
Deel 1: Het hotel, Loch Lomond en Loch Katrine
Deel 2: Het Landschap
Deel 3: The Drovers Inn, al meer dan 300 jaar Schotse gastvrijheid
Deel 4: De plaats Inverary en het Invarary Castle
Deel 5: Oban
Deel 6: St Conan’s Kirk, Church of Scotland
Deel 7: Op weg naar Ben Nevis
Deel 8: De Three sisters of Glen Coe
Deel 9: Innerpeffray Library De eerste uitleenbibliotheek van Schotland
Deel 10: Verrassende historische pareltjes in Blackford




Geen opmerkingen: