WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


zondag 6 oktober 2013

Autosloperij Losser

Onlangs was ik op een autosloperij. Of beter gezegd een autodemontagebedrijf want zo heet dat tegenwoordig.
Ik was er niet om onderdelen voor een auto te bemachtigen maar om foto's te maken.
De Fotoclub Oldenzaal had een bezoekje aan het bedrijf georganiseerd om er misschien wel de ultieme foto van chaos te maken.
Want "chaos" op de foto zetten is de foto-opdracht voor de volgende clubwedstrijd.
Je kunt je van alles voorstellen bij het onderwerp. Het is leuk daar over na te denken en te brainstormen.
Persoonlijk vond ik bij de autosloperij weinig wat aan mijn chaos-beeld voldeed.
Dat had niet in de laatste plaats te maken met het feit dat het er behoorlijk netjes uitzag.
Zo stonden de auto's allemaal netjes in het gelid en was er weinig rommel.
Ook in de werkloodsen was het prima opgeruimd en was er goed overzicht wat waar stond.
Een geordende chaos.
Desalniettemin heb ik toch behoorlijk wat leuke foto's kunnen maken.
Aan de club-wedstrijd laat ik ze niet meedoen daar vond ik ze niet geschikt voor.
Of de andere leden van de club wél hun ultieme chaos-foto hebben kunnen scoren?
Op de wedstrijdavond op 14 oktober a.s. zal ik het zien.















Geen opmerkingen: