WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


maandag 3 juni 2013

Scouting

Ik ben de laatste weken tijdens het wandelen diverse scoutinggroepen tegengekomen.
Ze waren actief bezig in de natuur.
Zo zag ik in de omgeving van het Schoklandpad in Losser een groep jongens bij de Dinkel.
Ze waren met schepnetjes aan de gang.
Er ontstond behoorlijke opwinding toen er een kreeft werd gevangen.
Een passerende mevrouw vertelde dat die veel voorkwamen op dat stuk in de Dinkel.
Waarop de jongens nog enthousiaster werden.
Of er nog meer gevangen werden. Ik weet het niet want ik ben verder gegaan met mijn wandeling.




Afgelopen zaterdag zag ik in de steengroeves in Bad Bentheim een scoutinggroep uit Apeldoorn. Deze jongens - van de Ekerstroep sw3lbp - waren onder deskundige leiding aan het abseilen en tokkelen.
Van een hoge klif naar beneden.Heel stoer.
Ik doe het ze niet na.
Wat opviel bij deze laatste groep was dat ze rustig aanwezig waren in de natuur. Geen geschreeuw,  erg vriendelijk antwoord en uitleg geven als we - van de fotoclub Oldenzaal - wat vroegen en goed met elkaar samenwerken.
De leiding vertelde dat dat ook één van hun speerpunten was; ze normen en waarden bijbrengen en respect voor elkaar hebben.

Complimenten voor de leiding van deze groep.

 








Toen we aan het eind van de middag weer terug kwamen bij de auto's reden zij net weg. Vriendelijk werden we gedag gezwaaid.





Geen opmerkingen: