WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, de laatste tijd ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Afwisselend de spiegelreflex- dan weer de compactcamera. De meeste foto's die hier geplaatst zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt.
Ik organiseer regelmatig (foto-)wandelingen. Doorgaans in het oosten van het land. Heeft u ook zin om een keer mee te gaan dan bent u van harte welkom! Wandeldata alsmede nadere informatie over de diverse wandelingen zijn *hier* te vinden.
Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog. Op dit Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken' zijn tientallen routes te vinden en regelmatig worden hier nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


vrijdag 23 november 2012

Wandeling Oldenzaal - De Lutte

Binnenkort organiseer ik weer een wandeling voor de wandelgroep. Deze keer staat een wandeling in de omgeving van Oldenzaal - De Lutte op het programma. Een prachtige omgeving waar ik altijd met veel plezier wandel.
Vorige week heb ik de route al vast verkend, dat is wel zo prettig als je met een groep op pad gaat. Al keuvelend een verkeerde afslag nemen is mij niet vreemd. Ik trof het op mijn verkennende wandeling; de herfstkleuren waren op z'n mooist. En het mocht dan wel een ietwat druilerige dag zijn, ik bleef kijken en kieken. Ik ben de wandeling begonnen bij het station van Oldenzaal waarna ik via de Haerstraat richting het Kalheupinkpark (Engelse Tuin) ben gelopen. Achtereenvolgens ben ik door de natuurgebieden Elfterheurne en Egheria gewandeld. Via de Lutte en omgeving de Wilmersberg ging het vervolgens weer de kant van het station op.


Hieronder een beeldverslag.


Landhuis De Haer Haerstraat Oldenzaal


Kalheupinkpark 
- ook wel de Engelse Tuin genoemd - in Oldenzaal

Kalheupinkpark Oldenzaal


"liedje" twee haasjes sculptuur van Iris le Rutte Kalheupinkpark Oldenzaal

Vijver Kalheupinkpark






 Natuurgebied Elfterheurne


 







Langs de Alleeweg






Op de Paasberg


Landgoed Egheria




Elfenschermpje
 
Harslakzwam (wsl)

Paarse Knoopzwam (wsl)

    Buitengebied De Lutte


 


Omg.  Koppelboerweg-Haerstraat Oldenzaal

Er is een ruim aanbod van wandelroutes rondom Oldenzaal - de Lutte.
Enkele suggesties:

- De 10 km lange rondwandeling met start bij De Wilmersberg. Voor routebeschrijving en kaartje
   klik * hier*.

- Wandelen vanuit De Lutte richting Paasberg, 10 km.Rondwandeling. Voor routebeschrijving en
   kaartje klik * hier * .

- Wandelen vanaf het station Oldenzaal. Een  18 km lange rondwandeling  staat op dit weblog
    beschreven. Met routebeschrijving + kaartje.

- Via routepaaltjes van het Wandelnetwerk Twente kunnen enkele fraaie routes gelopen worden vanaf
   het startpunt Egheria.
   Dit startpunt, waar een routebord staat, is gelegen aan de weg Oldenzaal - De Lutte
   (Bentheimerstraat) ter hoogte van het vroegere restaurant Pan/De Tankenberg.
   Er kan gekozen worden uit afstanden van 2 tot 6,5 km. Het is goed mogelijk de routes te
   combineren om zo tot een langere wandeling van ruim 11 km te komen.
   Er is ruime parkeergelegenheid.



klik op de foto voor een grotere afbeelding


2 opmerkingen:

Aly zei

Voor mij is het te ver maar heb van deze wandeling met jou
genoten Truus.
Heel mooi die volle warme herfstkleuren.
De blaadjes zijn er nu bijna afgewaaid.
Gelukkig is de storm geluwd.
Veel plezier met de komende wandeling.
:)

Tiny zei

Heel mooi, al die kleuren.
Zullen nu wel veel bladeren afgewaaid zijn.
Prachtige wandeling, voor mij ook te ver, zou anders graag zo'n mooie wandeling maken.
Groetjes.
Kon gisteren niet reageren op je log ;-(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...