WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


woensdag 25 juli 2012

Italiaanse Biet - Barbietola di Chioggia

Vandaag ben ik met een aantal mensen op pad geweest naar de tuinen van Twickel.
We hadden onze fototoestellen bij ons en er zijn weer de nodige foto's gemaakt.
In de loop van deze week zal ik er een berichtje over maken.
Nadat we de tuinen bezocht hadden hebben we ook nog de moestuin van Twickel aangedaan.
Erg lang hebben we er niet rondgekeken, het was in de loop van de dag te warm geworden om daar ook nog eens een tijd rond te gaan lopen.
In de moestuin kun je op woensdag ook groente en bloemen kopen.
Een aardige mevrouw - er werken veel vrijwilligers op het landgoed - heeft ons nog wat laten proeven van de Italiaanse Biet.
Die moet je rauw eten en is uitermate geschikt in rauwkostsalades.
De smaak is bijzonder, het is een combinatie van een zoete en ietwat bittere smaak.
Ik heb deze biet nu niet gekocht  - ik ging voor de traditionele biet - maar hou 'm in gedachten voor een andere keer.

Italiaanse Biet van Twickel


6 opmerkingen:

Aly zei

Mooi van tructuur zijn deze bieten Truus.
Benieuwd naar de foto wandeling.
Als het wat dichterbij is ga ik mee....
:)

marjolein vd fotokraam zei

Wat bijzonder is z`n biet.
En heb je nog z`n fietskussentje gescoord.
R is alweer thuis, ongelukje met een wesp, heel vervelend :-(

Willy zei

Die moestuin hebben we destijds niet bezocht, wel de rozenkwekerij.
Fietsdekje?

boomkruiper zei

Dacht even dat je naar de Dolomieten was ... :))

klaproos zei

ik dacht die truus,
op weg in italie:-)

klinkt goed truus,
ik heb net een heerlijke saladae van artisjokken met paprika op :-)

Rita zei

Hallo hallo Truus...zijn jou kiekjes ook zo mooi geworden tijdens de wandeling.
Dat zadeldekje ziet er ook warmpjes uit...ook al is deze maar kleintjes te zien.
Dag daggie