WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente, het grensgebied met Duitsland maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, ondertussen ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Vrijwel alle foto's die op dit weblog staan zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt. Dit Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog: Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken'.
Hier zijn tientallen routes te vinden en worden regelmatig nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


zaterdag 17 september 2011

Kwekerij Visschedijk




Je zou het niet denken, maar onderstaande foto is gemaakt op het erf van een kwekerij.
"niet zomaar een kwekerij…"  zoals ze zelf schrijven op hun website.


Ik was vorige week nl weer eens bij Kwekerij Visschedijk.
Landelijk gelegen in het buitengebied van Ambt Delden.
Het is een kwekerij die zich niet richt op de massa maar exclusief wil zijn.
Dit bereiken ze niet alleen door hun unieke ligging maar ook door seizoensgebonden producten te bieden.
Zo kun je er in het voorjaar terecht voor de vele soorten tulpen (o.a. de tulpenschoof) die ze zelf kweken.
En is het nu de tijd van de zonnebloemen en de lelies.
Maar dat is niet het enige waar ze exclusief in zijn.
Het zou nl zo maar kunnen dat je ook uitgenodigd wordt voor de koffie.
Voor je het weet zit je genoeglijk aan de tafel met de kwekers terwijl de kippen en kalkoenen om je heen kakelen.





"Twentse gastvrijheid" werd verteld.
Verder werd ik op de hoogte gebracht van het feit dat het nu de tijd van de zonnebloemen is.
Die zowel aan bedrijven als aan particulieren geleverd worden.
Dat heb ik in mijn oren geknoopt.
Ik ga er in ieder geval binnenkort weer naar toe om foto's te maken.
Want zonnebloemen fotograferen lijkt me erg mooi.
Hieronder nog enkele foto's die ik er dit voorjaar heb gemaakt.





Lijkt het je wat om ook mee te gaan om o.a. Zonnebloemen te fotograferen, mail me dan.


Geen opmerkingen: