WELKOM OP WEBLOG 'WANDEL KIJK EN KIEK'
Het weblog met aandacht voor fotograferen, wandelen én fietsen

Op het weblog 'Wandel Kijk en Kiek' wil ik - Truus Wijnen - mijn passie voor wandelen, fietsen en fotografie graag met u delen.
Twente maar ook de Achterhoek zijn de streken waar ik veel op pad ben. Was het in eerste instantie met name wandelend, de laatste tijd ben ik ook regelmatig fietsend de omgeving aan het verkennen. Altijd gaat een fototoestel mee. Afwisselend de spiegelreflex- dan weer de compactcamera. De meeste foto's die hier geplaatst zijn dan ook tijdens één van die tochten gemaakt.
Ik organiseer regelmatig (foto-)wandelingen. Doorgaans in het oosten van het land. Heeft u ook zin om een keer mee te gaan dan bent u van harte welkom! Wandeldata alsmede nadere informatie over de diverse wandelingen zijn *hier* te vinden.
Weblog Wandel Kijk en Kiek bestaat al jaren en door de jaren heen zijn er vele berichten op geplaatst. Om het overzichtelijk te houden is er voor al mijn wandelingen nu een eigen weblog. Op dit Wandelweblog 'Over Wandelen Gesproken' zijn tientallen routes te vinden en regelmatig worden hier nieuwe wandelreportages en -routes bijgeplaatst.

De aandacht op dit weblog zal steeds meer verschuiven naar het fietsen maar blijft als hoofdthema het fotograferen houden. Eén en ander in de vorm van zowel (natuur-)foto's, fotoreportages of fotoseries, met als voorbeelden:
Maandag Wasdag
Op een Bankje
De Postbode van..


De foto's en artikelen op deze site hebben het Copyright Truus Wijnen. Wilt u info over de foto's/artikelen of ze ergens voor gebruiken, neem dan svp contact met mij op.


zondag 24 april 2011

Lastminute Fotograferen en wandelen in Zwitserland

Zin om er in Mei even tussen uit te gaan?
Is een vakantie waarbij je actief kunt zijn in de natuur je op het lijf geschreven?
Hou je daarnaast ook nog van fotograferen of wil je wel eens wat meer aandacht daar aan besteden?
Dan heb je nu een kans om nog een lastminute-aanbieding  te boeken in het wandelhotel Alpina in Tschiertschen (Graubunden) Zwitserland.
Het betreft hier de periode Mei.



Hotel Alpina is dan wel een wandelhotel gelegen in Graubunden, maar je hoeft echt geen klimgeit te zijn om mee te  gaan naar deze bestemming.
Hele lange wandeling maken is ook geen must.
Ook al zou je helemaal niet willen wandelen maar gewoon lekker in en rondom het hotel willen verblijven, het kan allemaal.

Het hotel schrijft zelf op haar site:
"In Hotel Alpina, waar de tijd even stil staat, kunt u ontsnappen aan het dagelijks leven. Alpina staat bekend om haar gastvrijheid en ongedwongen sfeer. Wij bieden een actieve en tegelijkertijd ontspannende vakantie voor een ieder die van bergen en natuur houdt. Wij bieden wekelijks 4 wandelingen aan waarbij er rekening word gehouden met de wensen van onze gasten. Naast het altijd "doorlopende wandelseizoen" bieden wij een aanvullend programma waarbij deelname altijd vrijblijvend is".
Kijk, en bij dat "aanvullend programma" kom ik in beeld.
Ik ga nl in de maand Mei 2 weken fotowandelingen bij hen organiseren.
Dit zijn wandelingen over goed begaanbare paden (ik ben zelf ook geen klimgeit) waarop voldoende gelegenheid geboden wordt om te fotograferen.
En als het weer meezit gaan we bv ook naar Davos.
Waar nodig en voor zover mijn kennis reikt, sta ik de meewandelaars terzijde met raad en daad. Graag deel ik mijn eigen werkwijze met het fotograferen met zowel een compact- camera als spiegelreflex.
In de avonduren is er voldoende gelegenheid de foto's met elkaar te bespreken en zonodig adviezen en tips uit te wisselen.
Het is dus geen cursus of workshop maar wel een lekker ontspannen manier van wandelen én fotograferen en ook nog één en ander opsteken.
Heb je nog maar net een digitale camera? Geen punt. Je zult verbaast staan welke mooie foto's je er mee kunt maken.
Voor het deelnemen aan deze fotowandelingen zijn geen extra kosten verbonden!!!

De andere berichtjes over Zwitserland kun je bekijken door in de linkerzijbalk, onder het kopje categoriën, te klikken op Zwitserland.
Volkskrantblogger Hugo Stephan Verbrugh heeft op VK-BLOG een mooi sfeerartikel over het hotel geschreven.
Vermeldenswaardig is nog het feit dat het hotel een eigen bus vanuit Nederland naar Zwitserland laat rijden om de gasten op te halen.
Zo kun je in 's Hertogenbosch of Venlo op de bus stappen waarna 's avonds voor het hotel afgezet wordt. Ideaal.
Ga je liever met eigen vervoer? Geen probleem, dat kan ook.

Kortom, genoeg redenen om een keer mee te gaan naar Zwitserland.


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...